top of page

פחמים ומנגל השילוב הזוגי לארוחת חג הפסח

עודכן: 14 באפר׳ 2019

כל הבשרים כבר מוכנים ויש אפילו שיפודים לטבעוניים... אם כך, כל מה שנותר זה להדליק פחמים.

נשמע לכם פשוט ? אולי למתקדמים - אבל למתחילים ולאלו מכם שרוצים ללמוד עוד הנה מדריך קצר

להבעיר #פחמים בדיוק לוהט ומושלם.

פחמים מנגל ותאבון מוגבר
פחמים מנגל ותאבון מוגבר

על האש או תחביב הנפנוף?


השיפודים היו במרינדה, הסטייקים כבר פרוסים בעובי והדרישה היא לא פחות מוול דאן... קניתם קבבוני טלה וגם הונגריים... ואפילו צ'יפרתם בשיפודי פורטבלו לחבר הטבעוני? ואז הפחמים לא נדלקים?! אוייי זה הרגע שיכול להרוס כל חגיגת על האש עבור כל ישראלי. אז הגיע לעשות סדר וללמוד צעד, צעד איך למנגל ולהכין פחמים איכותיים מראש שמונעים כל תקלה לוהטת על האש.


הכינו ציוד


אנחנו לא נעסוק כאן בגריל גז או בערה אחרת - אלא רק בגריל פחמים מה שנקרא המנגל הטבעי. אז איזה #גרילפחמים כדאי להכין רגע לפני? באמת שזה לא משנה את מצב הרוח וההכנות... אבל ידוע כי ככל שהמנגל הוא מתקדם, גדול יותר ישביע יותר אנשים בלי המתנות ארוכות מידיי. נפנפת היא חלק בלתי נפרד מההרגל והמסורת גם אותה הכינו מבעוד מועד וחשוב שהיא תהיה לא מפלסטיק - כי אנחנו בעד חומרים טבעיים ויש מנירוסטה, או אתם יודעים מה... גם מאוורר גורם לעשן לדיוק המינגול והעשן.


ומה עם פחמים?


רבים אומרים גם גחלים - אבל לא מבינים שזה התוצר הסופי של הפחם. הימנעו מרכישת פחם דחוס, פחם זול במיוחד, ואפילו אלו שכתוב עליהם "ניצתים מעצמם". או מציתים בקלות... וממש לא ולא חומר בערה זה מש גוועלד לבשר ולבריאות. בחרו רק פחם טבעי, או פחמים מעץ טבעי. זה בעצם אותו הדבר רק לנו חשוב לפרט גם מכאן ומכאן. זכרו כל המציתים כולל קוביות "המרשמלו" נו הלבנות הללו שנראות תמימות למדיי - הם לא פחות מחומרים רעילים. לכו אך ורק על #פחמיםמעץטבעי . בהחלט אפשר שמן טבעי להצית אבל עם #פחםטבעי כמעט שלא נחוץ כלל וכלל תוספת כזו או אחרת למנגל מושלם.



?הלוחש לגחלים או לפחמים
?הלוחש לגחלים או לפחמים


מדליקים!


השלב הבא הוא הדלקת הפחמים שזקוקים וצריכים להגיע לחום מסוים ולהישאר כזה עד תום הארוחה . קוראים לזה גחלים לוחשות... למקצועניים שבכם הביטוי מוכר וכבר לא זר. אין צורך בגפרורים או עיתון זה מיותר וגם לא תצליחו להגיע לבערה הנכונה . התהליך הנכון שריפה ארוכה וכאן השמן הוא זה שמבעיר את "המדורה". באמצעות צמר גפן או נייר סופג ספוג בשמן חם ופיזור בין הפחמים הם אלו שיציתו את הפחמים הניירות הטבולים בשמן. לתהליך הזה אין ויתור על בניית ארובה . חשוב מאוד על מנת לשמור על האש הנחוצה - וכאן אם ראיתם פעם אנשים עם פחית שימורים מול המנגל הם בעצם בנו ארובה. כן, זו הארובה המוכרת בישראל והכל כך פשוטה להכנה. ראשית חוררו חורים בפחית והסירו תחתית. עד כאן זה ממש קל עכשיו מגיע החלק של הסבלנות והיא ממש משתלמת ... הכניסו את הפחמים עם נייר ספוג בשמן לתוכה והדליקו. אין צורך להיבהל מהלהבה הגדולה והראשונה - פעלו בזהירות קודם והכינו את עצמכם לקראת עשן שבעצם יוצר השמן.



נפנפו - ובתאבון...

הפחמים כעת תופסות את האש - ברגע שזה קורה ואתם תזהו זאת מיד - פשוט התחילו לנפנף. ותנו לה אוויר - כן, אל תתביישו להפעיל מאוורר אם האוויר בחוץ לא מספיק מאוורר ... הוא יכול לעמוד בצד בזווית בכיף.

ראיתם פחמים שהפכו לגחלים כתומות... זה הרגע המרגש - פזרו אותן עם כף ברזל או הצבת המיוחדת לכך #למנגלפחמים ערבבו עם אלו שפחות "גחלילות"... האש כעת מוכנה - פזרו את הבשר במרווחים שווים, את השיפודים, הקבבונים והבשר המובחר של כל השאר... וכל שנותר לפתוח בקבוק יין משובח - סלט רענן והנתח והשיפוד ישר ללוע הרעבתן.



39 צפיות0 תגובות
bottom of page