top of page

שריפת פחם ותמיכה ביערות בני-קיימא של עצים קשים (הארד ווד)





האם צריך להיות לך אכפת מאיפה הפחם שלך מגיע? אם אתה יכול לקבל פחם טבעי באיכות גבוהה ובמחיר טוב, ממקומות שדואגים לחידוש היערות שלהם, מדוע לא? בסופו של דבר, הכוח נמצא בידיים של הצרכן.


מי שמבין בעישון בשרים או מנגל יודע שהפחם הטוב ביותר מגיע מעצים קשים בעלי קצב גידול איטי. היצרנים הגדולים ביותר הם ארצות כגון פרגוואי, ניגריה, נמיביה ווייטנאם. הייצוא נשלח לארצות מפותחות כגון ספרד, גרמניה,בלגיה, ברזיל וישראל.


בשנים האחרונות חל גידול במודעות הצרכנית לעובדה שחלק מארצות אלו הורסות שטחים נרחבים של היערות הטרופיים שלהן כדי להפיק פחם ולייצא אותו. מודעות זו גרמה לצרכנים להעדיף קנייה של פחם ממקורות שבהם יש נטיעה חדשה של עצים ויש השקעה מחדש בטבע במקום הרס שלו.



רדיפת בצע ובורות


הסטטיסטיקה מפחידה. ישנם מספר אזורים בעולם שבהם מתרחש בירוא יערות כתוצאה מייצור פחם שאינו בר-קיימא. אפריקה עומדת במקום הראשון עם הרס של 29,760 קמ"ר לשנה, דרום אמריקה נמצאת במקום השני עם הרס של 5,100 קמ"ר לשנה, ואסיה נמצאת במקום השלישי עם הרס של 2,400 קמ"ר לשנה.


בפרגוואי שבדרום אמריקה המצב גרוע במיוחד. בעבר יערות כיסו 250,000 קמ"ר משטח המדינה. כיום מספר זה הצטמצם ב-44% ל-140,000 קמ"ר. יערות הצ'אקו הטרופיים שמשתרעים לרוחב המדינה נהרסים.הם מכילים את העצים הקשים המתאפיינים בצמיחה איטית ומספקים את הפחם האיכותי ביותר. פחם שבוער בחום גבוה, מלווה במעט עשן והוא המועדף על הצרכנים. חותכים את הכל ולא שותלים מחדש שום דבר.


יש משהו שניתן לעשות?


מהן הדרכים לשנות את המגמה השלילית הזו? ממשלות שונות מנסות לעודד אנשים לנטוע עצים מחדש או לעבור לאנרגיות שאינן שריפת פחם. אולם הלחץ האמיתי צריך להגיע מדרישות הצרכנים. אם יש מדינה שהורסת את היערות שלה לטובת ייצור פחם, הימנעו מרכישת המוצרים שלה.

אחרי חיפוש ארוך ברחבי העולם בארצות שנחשבות למובילות בייצור פחם איכותי, חיפוש שהוביל אותנו לקובה, פרגוואי, ניגריה ונמיביה, גילינו שווייטנאם היא יצרנית של פחם באיכות גבוהה.


בניגוד לאחרים, לווייטנאמיים אכפת מאוד משימור היערות שלהם. מקורות הפחם הם מטעי ענק של עצים 

קשים - קאיה, קפה, ליצ'י ולונגן (פרי הדומה לליצ'י).


אצלנו ב-Grill Coal משתמשים רק בעץ ממטעי הענק הללו, עץ שנותר בסוף עונת הקטיף ובגזעים מעצים מבוגרים שהוחלפו לטובת שתילים חדשים. הגזע של הקאיה משמש לייצור רהיטים והענפים לייצור פחמים.

פחם מהפעילות החקלאית של וייטנאם מהווה הוכחה לכך שניתן לקבל מוצר אטרקטיבי ובר-קיימא מבלי לתמוך באופן פיננסי בהרס היערות הטרופיים בעולם.


אודותינו


שיתוף פעולה הדוק בין .Coal Grill Ltd (חברה שבסיסה בארה"ב ובישראל) לבין היצרן שלנו בווייטנאם הניב את המותג THE REAL CHARCOAL . המוצר ארוז באריזה כפולה בשקים של5 ו-10 ק"ג, ומכיל פחמים ב 3 סדרות שונות מעצי קפה, קאיה או ליצ'י/לונגן.



194 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page